Concours d’Elegance

Túra/verseny

Kedves veteránjárműves barátaink!

„A Lotus Retro Mobil Concours d’Elegance rendezvényének részeként ez évben is megrendezzük a tájékozódási túraversenyünket, 2025. június 14-én, szombaton délután. Az elmúlt három év pozitív és építő jellegű visszajelzései alapján minden évben módosítunk, finomítunk néhány apróságot a játékos versenyünkön, kizárólag annak érdekében, hogy Ti jól érezzétek magatokat, játékos, de versenyszellemet sem mellőző, szórakoztató rendezvényt kínáljunk. Jó szórakozást kívánok.”

Üdvözlettel:
dr. Néveri István

Időpontok és helyszínek

  • Tájékoztató a túra/versenyről : 2025. június 14. (szombat) 13.30 órakor, Lotus Therme Hotel & Spa földszinti kongresszusi termében
  • A verseny időpontja: 2024. június 14. délután 15.00 óra.
  • A verseny rajtja és a célba érkezés helye: Hévíz, Lotus Therme Hotel & Spa főbejárat (felhajtó)
  • A verseny előzetes útvonala: Lotus Therme Hotel & Spa – Hévíz – Keszthely – Lotus Therme Hotel & Spa

Információk támogatóknak és kiállítóknak

Fedezzen fel új üzleti lehetőségeket! Ismerje meg a Lotus Retro Mobil Concours d’Elegance eseményen való megjelenési lehetőségeke! Részletes tudnivalók támogatóknak, kiállítóknak és hirdetőknek >>>

Concours d’Elegance túra/verseny játékszabályzata

Szándékosan jelölünk meg játékszabályokat versenyszabályok helyett, mert bár szintidőt írunk elő és a kérdések alapján pontok gyűjtésére indul a mezőny, sőt a helyezettek komoly díjazásban részesülnek, mégis inkább játéknak, kellemes autós időtöltésnek szánjuk a délutánt, mintsem versengésnek.

A játékszabályok az előző kiírásokhoz képest néhány pontban változnak, ezért kérjük, hogy a már visszatérő vendégeink is figyelmesen olvassák át!

A versenyzői tájékoztató során minden résztvevő kihúzza a saját rajtszámát, amely egyben a rajtsorrendet is meghatározza. Értelem szerűen az 1-es rajtszámot kihúzó csapat indul elsőként, 15 órakor, majd percenként indítjuk a résztvevőket.

A szintidő 90 perc, ennek megfelelően az elsőként induló csapat legkésőbb 16 óra 30 perckor érkezhet be a célba. A szintidőt a korábbi tapasztalatok és észrevételek, valamint az elmúlt évekhez képest kissé hosszabb távolságra való tekintettel emeltük meg, mert bármiféle kapkodást, fölösleges sietést el kívánunk kerülni.

A résztvevők számának a függvényében a szintidő esetleg változhat, erről a versenyzői tájékoztató során mindent elmondunk.

l

Jelentkezés

Indulni szeretnék a túrán!

Minden csapat egy perccel az indulása előtt kapja kézhez a rajtnál a verseny – illetve játék – teljesítéséhez szükséges dokumentumokat, a menetlevelet, a térképet és a menetlevélhez csatolt tesztkérdéseket. A térképen ezúttal mindössze 6 pont kerül megjelölésre, amelyek 1-6-ig sorszámozva vannak.

A menetlevélen ennek megfelelően a térképhez kapcsolódva 6 tesztkérdés található, amelyek csak akkor válaszolhatóak meg, ha az adott versenyző – játékos – az adott pontot megtalálja a térkép alapján a helyszínen.

A kérdések úgy kerültek megfogalmazásra, hogy a válasz csak a helyszínen található meg, a különböző internetes kereső programokon keresztül nem, így a helyszínek felkeresése elkerülhetetlen.

A versenyző – játékos – az egyes térképen feltüntetett pontokat tetszőleges sorrendben keresheti fel, a számozási sorrend nem iránymutató. Nem szükséges a játék időtartama alatt valamennyi pont felkeresése, bármelyik kihagyása nem jelent hibapontot, de egy-egy helyszín mellőzése az ott szerezhető pontok elvesztését is jelenti egyben.

Tájékoztatjuk a versenyzőket, hogy valamennyi térképen feltüntetett helyszín autóval szabályosan és jól megközelíthető helyen került kijelölésre

figyelembe véve a szabályos parkolási, esetleg megfordulási és egyéb KRESZ szabályokat. Azokon a helyszíneken, ahol a kérdés megválaszolása érdekében ki kell szállni a gépkocsiból, minden esetben hivatalosan kialakított parkolóhely áll rendelkezésre.

Előfordulhat – elő is fog fordulni – hogy egy-egy helyszínen a válasz csak oly módon található meg, hogy az autóból ki kell szállni és gyalogosan lesz szükséges megkeresni a válaszhoz szükséges információt. A tavalyi tapasztalatok alapján biztosítjuk a versenyzőket – játékosokat – hogy az egyes felkeresendő pontok még pontosabban kerülnek megjelölésre, minden esetben a sárgával jelzett nyilak hegyével jelölt helyszínen keresendő a válasz.

A kérdéssoron kívül négy darab titkos pecsételési pont is kijelölésre került a városban. Ezek a pontok a térképen nincsenek feltüntetve – ettől titkos -, viszont garantáltan olyan helyszínen lesznek felállítva, amely a tizenkettő kijelölt térképi pont valamelyikének felkeresésekor elkerülhetetlenül útba esik.

A pecsételési pontok minden esetben a menetirány szerinti jobb oldalon, jól láthatóan, arra irányuló figyelemfelhívó táblával megjelölten várják a versenyzőket. Az egyes pecsételési pontokon az ott kihelyezett pecsétet el kell helyezni – rá kell nyomni – a menetlevél erre kijelölt helyén, természetesen tetszőleges sorrendben.

A kérdéssor azonban nem a térképi pontokhoz kapcsolódó kérdésekkel kezdődik, az első 6 kérdés szöveges feladatokat tartalmaz, de pontos iránymutatást is egyben, mert ezek a kérdések is csak egy-egy helyszín felkeresésével válaszolhatóak meg. Tehát az első 6 kérdéshez nem tartozik térkép, csak egyértelmű és pontos útmutatást a helyszíneket illetően.

A tesztkérdések 12 kérdése ezúttal is kiegészítésre kerül, idén 5 járműtörténeti és 5 KRESZ kérdéssel, amelyeket ugyancsak a célba érkezéskor kell átadni.

A térkép alapján felkeresett helyszíneken adott válaszok 1-3 pontot érnek, amely érték az adott kérdés nehézségi fokától, valamint a városon belüli elhelyezkedésétől függ – a távoli pontok, vagy nehezebb kérdések nyilvánvalóan többet érnek -, egy-egy pecsét megszerzése, valamint a tesztkérdések értéke egyaránt 2-2 pont. Az a versenyző – játékos nyer, aki szintidőn belül a legtöbb pontot gyűjti össze.

Megjegyezzük, hogy a verseny játékos jellegének figyelembevételével a tesztkérdések során előfordulhatnak komolytalannak tűnő válaszok, ez azonban nem befolyásolja azt a körülményt, hogy egy válasz mindenképpen megkérdőjelezhetetlenül helyes.

FIGYELEM!

 A verseny – játék – szintideje 90 perc, a szintidőn túl érkező versenyzőket percenként 1
hibaponttal sújtjuk, amely az eredményéből az értékelés során levonásra kerül. A rajtidőt a rajtkapu
mellett óra jelzi, amely a szintidő tekintetében iránymutató, érdemes ehhez igazítani a saját órát.
Minden megkezdett perc 1-1 hibapontot jelent. A végeredmény a térképi kérdések, a megszerzett
pecsétek és a tesztkérdések

FIGYELEM!

A szintidőn belüli beérkezést, valamint az esetleges késéseket szigorúan vesszük, a
beérkezés idejét a menetlevélre feljegyezzük és azt a gépkocsi vezetőjének aláírásával hitelesítjük.

Figyelem!

Az elmúlt évekkel ellentétben egy résztvevő járműben összesen kettő résztvevő, a sofőr és a mitfahrer tartózkodhat.

Erre az egyenlő és korrekt versenyfeltételek biztosítása miatt van szükség, elkerülendő azt, hogy harmadik, esetleg negyedik utas részvétele esetén az utasok fel tudják osztani egymás között a feladatokat és ezzel jogosulatlan előnyre tegyenek szert azokkal szemben, aki csak ketten vesznek részt a versenyben.

Ez a szabály gyermekekre is vonatkozik, mindenkitől elnézést kérünk ennek a szabálynak az érvényesítéséért, de közismert, hogy az internetes keresőprogramok világában olykor egy öt-hat éves gyermek ügyesebb a felnőtteknél.

Kiértékelés az utolsó versenyző beérkezését követően történik, az eredményhirdetés a Lotus Retro Mobil Concours d’Elegance hétvégi rendezvényének keretén belül, az esti órákban várható, pontos helyét és időpontját a versenyzői tájékoztatás alkalmával közöljük.

Amennyiben a kiértékelés során holtverseny alakulna ki, az azonos számú pontot gyűjtő versenyzők – játékosok – között a jármű évjárata dönt, oly módon, hogy a régebbi gyártású jármű a kedvezményezett. Kivételesen ritka eset lenne, ha még ez alapján se lehetne eldönteni a sorrendet, de ha mégis, akkor az a csapat a nyertes, amely csapat a térképi pontok felkeresése során adott válaszok szerint szerez több pontot.

Végül felhívjuk minden kedves versenyzőnk, játékosunk figyelmét, hogy a játék során a KRESZ szabályainak betartásával közlekedjenek, minden helyszín ennek figyelembevételével került megjelölésre, egymásra és értékeinkre vigyázzunk.

Minden kedves játékosunk saját felelősségére indul a játékon, a verseny szervezői a verseny során esetlegesen bekövetkezett károkért felelősséget nem vállalnak.

Végül tájékoztatjuk a kedves résztvevőket, hogy a versenyen történő indulás egyben a játékszabályok elfogadását is jelenti, e körben utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Budapest, 2025. április 30.

 

A szabályzat jelenlegi változata 2025. április 30.-tól visszavonásig vagy annak módosításáig érvényes. Azonban a túra/verseny szervezői fenntartják maguknak a jogot, hogy amennyiben megváltoznak a körülmények (pl.  helyi rendeleti vagy a törvényi szabályozás, hatósági állásfoglalás), úgy a kiírt és közzétett versenyszabályzaton módosítsanak, melyet   a verseny hivatalos honlapján közzé is tesznek.

Dolgozzunk együtt!

A médiakampányok menedzselése nem csupán egy üzleti megállapodás a megbízó és a kampánystáb között, hanem egy erős bizalmi kapcsolat. Az auto.focus.media csapataként célunk, hogy már a kezdetektől teljes körű támogatást nyújtsunk önnek. Legyen szó az ideális eszközök kiválasztásáról, hosszú távú együttműködésről vagy karbantartási feladatokról, minden helyzetben személyre szabott segítséget nyújtunk.

Szeretne többet megtudni?

foto.studio

1142 Budapest
Erzsébet királyné útja 57-61.
(Alumíniumgyár)